Bli en del av IGNIS Begravningsbyråer

Annika Begravningsrådgivare

IGNIS söker begravningsrådgivare

Verksamheten

Stiftelsen IGNIS äger IGNIS Begravningsbyråer, Frid Begravning, Eskilstuna Begravningsbyrå och Westlings Begravningsbyrå. Stiftelsen drivs utifrån ideellt syfte med fokus att verka för goda begravningsseder och ett värdigt omhändertagande av avlidna. IGNIS Begravningsbyrå är en av Sveriges största privata auktoriserade begravningsbyrå. Att vi är auktoriserade innebär bland annat att våra medarbetare har genomgått auktorisationsutbildningar anordnade av Sveriges Begravningsbyråers Förbund.

Vårt härliga team av begravningsrådgivare behöver utökas och vi söker fler kandidater som vill vara en del av oss på IGNIS. Brinner du för att ge service och göra skillnad för kunder, då finns nu möjlighet att söka som rådgivare med placering centralt i Stockholm eller i närområdet.

Vad rollen innebär

I denna roll arbetar du med kunder för att planera och koordinera begravningstjänster som är meningsfulla och personliga. Du kommer att ansvara för att ge vägledning och övervaka de logistiska detaljerna kring begravningen. I våra begravningsuppdrag följer vi kunden hela vägen vilket innebär att du också representerar vid begravningsceremonin.

Varje dag möter du olika människor med olika behov och inget uppdrag är det andra likt och i din uppgift ingår att lotsa kunden fram till önskat resultat av begravningsceremoni.

I rollen ingår också att ha olika kontaktnät för att kvaliteten i uppdraget ska uppnås på bästa sätt.

Som rådgivare hos oss arbetar du ambulerande, vilket innebär att du ingår i en liten grupp av fasta kontor där medarbetarna möter upp kunderna utifrån deras behov.

Vem vi söker

För att lyckas i uppdraget behöver du ha en mycket god kommunikativ förmåga och en stark vilja att ge service, vilket innebär att du är van att sätta dig in i kunders behov och är nyfiken på att utveckla begravningsuppdragen efter deras önskemål.

Du är noggrann, ansvarsfull, ambitiös och med en naturlig fallenhet för att skapa goda relationer. Du är bekväm med att möta olika människor i olika livssituationer och är förtroendeingivande och prestigelös. Vi värdesätter driv och engagemang.

Du har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och helst engelska och har gärna fler språkkunskaper.

Goda digitala kunskaper är ett krav liksom en stor vana av att kunna administrera.

Vad du erbjuds

Ingen dag är den andra lik och du erbjuds en varierad roll med många spännande möten med olika människor som har olika behov. Du kommer att få arbeta med glada, engagerade medarbetare där alla hjälps åt för att hålla kvalitet i varje moment.

Vi erbjuder kollektivavtal, pensionsinsättning och ett generöst friskvårdsbidrag.

Om du tror att du har vad som krävs för att göra skillnad för våra kunder uppmuntrar vi dig att ansöka om denna spännande roll. Tjänsten är en tillsvidareanställning och provanställning tillämpas.

För mer information om tjänsten

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta avdelningschef Elisabet Strinde, 08-673 8332

Ansökan

Skicka in din ansökan innehållandes CV och personligt brev till elisabet.strinde@ignis.se så snart som möjligt, intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!